vrijdag 15 november 2019

Maandag 11 november tot vrijdag 15 november

Dag allemaal,

Deze week was een korte week want maandag 11 november waren we thuis doordat het Wapenstilstand was. Enkele leerlingen van Bloei gingen naar de herdenking. Bij deze herdenking gaven onze leerlingen zelfgemaakt poppy-speldjes door de primula's. Prachtig gedaan!

Dinsdag vlogen we er meteen vollen bak in. Na ons harde werk in de voormiddag, hadden we iets leuks gepland voor onze zonnebloemen. We maakten overheerlijke champignonsoep! 🍵
Zo gingen we aan de slag:
Stap 1: snijden van de uien
Stap 2: snijden van de aardappelen
Stap 3: snijden van de champignons die we zelf kweekten
Stap 4: boter laten smelten en uien aanstoven
Stap 5: Champignons toevoegen en dan water
Stap 6: Aardappelen, bouillonblokjes erbij en laten koken
Stap 7: Mixen!
Stap 8: Afwerken met een geheime kruiding 

Woensdag werd onze soep goedgekeurd door de school! MMMMMM wat was dat lekker!😀




Familie 
we zijn als de takken aan een boom
we groeien allemaal in een andere richting 
maar 
de wortels blijven hetzelfde 

Enkele gedachtes van zonnebloemen bij het horen van het gedicht:
- Faith: ik voel me een beetje triestig omdat ik sommige mensen zo weinig zie
- Keano: ik denk aan mijn familie omdat ik ze mis
- Enya: ik denk aan alle mooie dingen die mijn familie en ik al beleefden
- Leon: ik denk aan de natuur
- Noa: ik denk dan aan de reis die we maakten in Duinrell
- Sem: ik denk dan aan mijn familie die ik heel graag zie
- Louise: als ik het gedicht hoor, besef ik dat ik heel veel van mijn familie hou
- Jayden: ik denk aan mijn overleden hond omdat hij ook een stukje familie was
- Anaïs: ik zie mijn familie heel graag!
- Aza: ik denk dan aan Bobonne die gestorven is en ik mis haar heel hard
- Oraia: ik denk dan aan mijn overleden hond en papa
- Faith: ik mis mijn familie
- Seena: ik herinner mij alle leuke dingen die ik ze al met ze deed
- Noémie: ik denk dan aan de reis die we maakten naar Nederland

In de namiddag gingen we verder met onze stamboom. Om deze een beetje meer kleur te geven, schilderden de we de boom in met onze vingers. Nu drogen maar zodat onze foto's een plaats krijgen in onze eigen boom. 




Vrijdagnamiddag werd een klim- en klauternamiddag in de turnles.
Het is was alweer een boeiende week!


🌻Geniet van het weekend!🌻

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De laatste blog

Dag allemaal, Hier is hij dan. De laatste blog van het schooljaar 2019 - 2020.😔 Ook in de laatste week deden we heel wat leuke dingen. ...